Sunday, February 6, 2011

UJIAN BUTA WARNA

hmmm....baru2 ini aku pergi mengmbil ujian komputer.....then sebelum amik ujian undang2..korang kena jawab 8 soalan ujian buta warna dahulu...dan bahagian ini la buat aku gagal dan xdapat sambung menjawab ujian undang2....korang nak tawu baper saje aku salah selepas menjawab dua kali percubaan...satu jerk awwww!!.tapi tetap xboley amik semula..adoi..
amat sedih gila masa tu...

da la gagal pastu kena mohon n tunggu jpj bagi kebenaran tuk aku amik ujian tu balik..pe buang masa giler....pastu da dapat kebenaran dari jpj kena pula check mata kat hospital....amat leceh sekali.....
mslhnya aku xpaham aku rasa aku x buta warna cuma xnmpak apa objek yg ada dalam satu bulatan warna tu jerk...adoi...tetapi mmg ada babper soalan mmg aku xnmpak objek or nombor apa yg tertera....pastu masa dia bagi pula sgat singkat hnya 3minit unutk 8 soalan..da la susah nk lihat pastu masanya singkat giler..geram dibuatnya.....


so skrng ni aku nak minta tip dari korang ni...macam mana nak lihat nombor or objek yg ada pada satu kumpulan bulatan warna itu ea?
pllzzzz bantu aku......

so dibawah ni ada baper contoh soalan...so skrng ni kerja korang bantu aku bagai mana nak lihat apa objek atau nombor atau bentuk yg ada dalam kumpulan warna itu..


plzzzz....help me..kalu ujian ni lepas baru la aku boley amik undang2 pastu baru ley amik kelas teori then baru ley amik lesen L.....so bagi la tip ea...

6 comments:

Velvet Revolver said...

adoi der wa pun sama mcm lu..wa x rasa wa ni blind colour cuma wa x nampak ape objek dlm bulatan bintik2 tu..

aya said...

salam..sye ni ni buta wrna..mle2 dlu mg la kt tk sdr yg kt ni bta wrna..bla da test bru tau..bnda ni mg tk bole nk tlong cuz org yg buta wrna mg tak bole nk detect no. or bentuk dalam bnda tu..kalo norml tk pyh tgu lme kompom bole nmpk ape yg ade at stu...so trima la knytaan nye mg kt bta wrna..pg je la buat surt doktor tu..alhamdulillah sye dpt jgk lesen..

auntyaida said...

adik, nak tny..g jpj dulu ke hospital? nak ckp ap kat jpj tu nnt?

Azrul Hafiz said...

bro lu silap mase ujian komputer ke atau ujian bertulis sebelum kene ceramah

Nur Alyaa said...

p kat doktor nak cakap apa nak buat surat tu ? perlukan bantuan . urgent

iqie torres said...

smua 8 soalan memang soalan gitu ke?